Lykken er...

I de sidste 5 år har jeg prøvet at få et barn og været tæt på rigtig mange gange. Som for andre barnløse har det været en lang sej kamp med utallige fertilitetsbehandlinger, men på trods af at det rent faktisk er lykkedes mig at blive gravid ikke mindre end 6 gange er jeg stadig uden barn. Det er nærmest blevet en besættelse, der gør at jeg af og til tager mig i at glemme det liv jeg lever som farer forbi i en endeløs strøm af hormonkure, venteperioder og utallige skuffelser

Navn:
Sted: Denmark

Jeg er 35 år og drømmer på 6. år om at få et barn. Har den dejligste kæreste, den dejligste hund, har et godt arbejde, søde venner og bor i et dejligt kvarter. Mangler bare at få det helt essentielle behov dækket at blive mor... Min første graviditet startede for 4 år siden og endte med fødslen af min datter i 6. måned. Hun levede kun 10 minutter og blev døbt på min mave. Siden har jeg været igennem et hav af ICSI behandlinger og har har nu aborteret ialt 7 gange på forskellige tidspunkter. Jeg skal nu forsøge om immuntransfusioner kan hjælpe mig til at få opfyldt min største drøm: At få et barn.

torsdag, november 09, 2006

TESTE TESTE TESTE !!!

Så oprandt dagen jeg havde sat som min første milepæl. 10 dage siden jeg tog ægløsningssprøjten, og på denne dag testede jeg positivt sidst jeg var gravid.... Nu skulle det være !!!
- Bragende negativ -
Al min fornuft siger mig at der kan jo være forskel fra gang til gang og det er stadig meget tidligt i forløbet (kun 8 dage siden mine æg blev befrugtet). Alligevel har jeg ikke kunnet tænke på andet hele dagen. Har lavet tre test i løbet af dagen, holdt dem mod lyset, vendt og drejet… Er der mon en lille skygge ???
- nej, desværre er det kun en ønskeskygge !!!

Mr B tager det så utroligt flot. Det sidste forsøg hvor jeg jo aborterede i uge 8 var jo første gang for ham, men denne gang er han lidt mere forberedt på hvad det drejer sig om. Det er faktisk en lettelse, jeg behøves ikke længere lade som om at det ikke påvirker mig så meget (ikke at jeg var særlig god til det sidst), men han ved nu hvor meget der er på spil…
Det er meget mærkeligt…. Jeg har hele tiden haft en god fornemmelse med dette forsøg. Har faktisk tænkt tanken om hvor fantastisk det ville være hvis der var tvillinger – tænk at man stadig kan være optimist efter alle de skuffelser !!! - Jeg har jo gjort alt hvad man kunne. To super æg hvoraf det ene var et tidlig deler (som skulle være ekstra godt !!!), prednisolon i den sidste måned, immuntransfusion inden ægoplægningen, metformin, akupunktur i forbindelse med ægoplægningen, kostomlægning så jeg undgår kulhydrater osv osv. Det kan da kun gå godt !
I går følte jeg brystspænding og gik og glædede mig til at se de to streger i dag. I dag er der ingen brystspænding og kun 1 latterlig dum streg…

Drømmer så utroligt meget i øjeblikket… De sidste par dage har jeg drømt at jeg aborterede igen. Hver morgen når jeg er vågnet er jeg sust ud for at se om jeg har blødt (hvilket jo stadig er alt for tidligt), men jeg kan snart ikke finde ud af hvad der er drøm og virkelighed. Har snart været igennem så meget at det hele indimellem flyder sammen. Kender I det ???
Da jeg mistede min datter drømte jeg i lang tid at hun stadig var i min mave. Jeg kunne faktisk stadig mærke hende sparke. Når jeg vågnede kunne jeg ikke finde ud af hvad der var drøm og hvad der var virkelighed førend jeg stak hænderne ned og mærkede min flade mave. Det var bare så hårdt...

Jeg har jo ferie i denne uge og Mr B og jeg havde rigtig mange planer om alle de hyggelige ting vi skulle gøre. Vi har virkeligt trængt til den her ferie. Har begge været stressede i lang tid. I stedet føler jeg mig lidt som en løve i et bur. Kan ikke rigtigt tage mig sammen til noget og går i stedet og tæller timer og dage. Måske havde det været nemmere hvis jeg var på arbejde, så var man da tvunget til at tænke på noget andet…
Hvor er det bare dumt, jeg ved det jo godt…

1 Comments:

Blogger Signe og Jan said...

Hej med dig. Og velkommen til Blogland også fra mig. Din historie er trist. Jeg håber den snart vender.... Og jeg krydser fingre for at det bare er for tidligt at teste.....

3:51 PM  

Send en kommentar

<< Home