Lykken er...

I de sidste 5 år har jeg prøvet at få et barn og været tæt på rigtig mange gange. Som for andre barnløse har det været en lang sej kamp med utallige fertilitetsbehandlinger, men på trods af at det rent faktisk er lykkedes mig at blive gravid ikke mindre end 6 gange er jeg stadig uden barn. Det er nærmest blevet en besættelse, der gør at jeg af og til tager mig i at glemme det liv jeg lever som farer forbi i en endeløs strøm af hormonkure, venteperioder og utallige skuffelser

Navn:
Sted: Denmark

Jeg er 35 år og drømmer på 6. år om at få et barn. Har den dejligste kæreste, den dejligste hund, har et godt arbejde, søde venner og bor i et dejligt kvarter. Mangler bare at få det helt essentielle behov dækket at blive mor... Min første graviditet startede for 4 år siden og endte med fødslen af min datter i 6. måned. Hun levede kun 10 minutter og blev døbt på min mave. Siden har jeg været igennem et hav af ICSI behandlinger og har har nu aborteret ialt 7 gange på forskellige tidspunkter. Jeg skal nu forsøge om immuntransfusioner kan hjælpe mig til at få opfyldt min største drøm: At få et barn.

fredag, december 29, 2006

Den er der endnu...

Efter min blødning 2. juledag endte det med at jeg tog til lægen dagen efter og han sendte mig videre på hospitalet hvor jeg efter 1 times nervepirrende venten blev skannet og så et styks sprællevende spunk på 3 cm. Pyyha !!!
Jeg havde forventet at jeg ville være sindsoprivende lettet og tag ikke fejl naturligvis var jeg også lettet, men jeg må nok også indse at helt lettet bliver jeg ikke førend jeg sidder med et levedygtigt barn i mine arme.
I dag gik turen så til OB hvor jeg atter skulle skannes.
Den lille havde det heldigvis stadig fint og lå og suttede på tommelfinger hvorefter den sprællede lystigt. Åhhh, hvor var det bare dejligt at se. Det ligner et helt lille menneske nu og den målte 33 mm.
OB mente at blødningen endnu engang stammede fra min moderkage og det gør mig naturligvis vældig nervøs at den bliver ved med at løsne sig...
Min krop kæmper for at slippe af med den lille, men heldigvis har behandlingen vundet indtil nu !!!
Vi fik en lang snak omkring min situation og hvis man skal sætte procenter på - kan man nogensinde det ??? - så er der stadig ca 20 % chance for at det går galt selvom jeg nu er i uge 11 pga min tidligere dårlige historie. Han sagde også at det vil være en god idé at sygemelde mig fra uge 14 for at undgå for tidlig fødsel igen. Min egen læge vil dog have jeg skal sygemelde mig allerede nu og give denne graviditet de bedste chancer... I øjeblikket har jeg juleferie og skal først starte den dag jeg går i uge 12. Så er der ikke den store forskel op til OBs anbefaling. Jeg må sige at jeg har det meget mærkeligt med det... Lige siden min datters alt for tidlige fødsel har jeg vidst at jeg ville skulle sygemelde mig tidligt i en ny graviditet, men alligevel er det meget surealistisk og føles som en underlig falliterklæring. I virkeligheden er det naturligvis ikke sådan jeg skal se på det, men det handler jo bare om prioritering - og det der er vigtigst for mig er altså at få et barn og så må jeg gøre det der skal til...
OB sagde også at jeg skulle indstille mig på at føde for tidligt denne gang - bare det ikke bliver FOR tidligt !!!
Nåh, men jeg har i den forbindelse søgt om at føde på Riget - har dog endnu ikke hørt fra dem....
Ellers forsætter ventetiden og jeg prøver at tage den med ro og glæde mig over de dejlige billeder af den lille spunk...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hvor er det dejligt at den lever og har det godt. Tænk at den sutter på tommelfinger, når den kun er 3 cm!! Det er helt ufatteligt.
Meld dig syg! Du er ikke uundværlig på jobbet og selvom du måske kommer til at kede dig gudsjammerligt derhjemme, så kan du "risikere" at blive mor, og det opvejer det hele. En af mine veninder var nødt til at ligge ned det meste af sin graviditet - men det lykkedes, lidt for tidligt, men han var sund og rask. Hun havde også haft en del aborter forinden og var rædselsslagen som du.
Godt nytår!

2:48 PM  
Blogger Signe og Jan said...

Ih hvor godt, har været så nervøs for Jer - dig og spunken

4:20 PM  
Anonymous Anonym said...

Ej for søren! Det er da en fighter. Og sygemeld dig så straks. Det er jo bare et skide job, som overhovedet ikke kan måles med det store der sker inde i din krop. Ud til højre med den dårlige samvittighed, den kan man alligevel ikke bruge til noget. Op med stængerne og pas på dig selv og spunken.

...Og godt nytår!

4:03 PM  
Blogger Spirren said...

Jeg håber alt stadig er ok hos dig.
Og så kan det da vist ikke gå for hurtigt med den sygemelding Lykkejærger.
Du har jagtet denne graviditet så længe og været udsat for så meget, det må da være nok til, at du giver dig selv den ro, du har brug for og sygemelder dig.

Pas nu godt på dig selv og din lille spunk......

11:57 AM  
Anonymous Anonym said...

Ja, formentlig sa det er

3:18 PM  

Send en kommentar

<< Home