Lykken er...

I de sidste 5 år har jeg prøvet at få et barn og været tæt på rigtig mange gange. Som for andre barnløse har det været en lang sej kamp med utallige fertilitetsbehandlinger, men på trods af at det rent faktisk er lykkedes mig at blive gravid ikke mindre end 6 gange er jeg stadig uden barn. Det er nærmest blevet en besættelse, der gør at jeg af og til tager mig i at glemme det liv jeg lever som farer forbi i en endeløs strøm af hormonkure, venteperioder og utallige skuffelser

Navn:
Sted: Denmark

Jeg er 35 år og drømmer på 6. år om at få et barn. Har den dejligste kæreste, den dejligste hund, har et godt arbejde, søde venner og bor i et dejligt kvarter. Mangler bare at få det helt essentielle behov dækket at blive mor... Min første graviditet startede for 4 år siden og endte med fødslen af min datter i 6. måned. Hun levede kun 10 minutter og blev døbt på min mave. Siden har jeg været igennem et hav af ICSI behandlinger og har har nu aborteret ialt 7 gange på forskellige tidspunkter. Jeg skal nu forsøge om immuntransfusioner kan hjælpe mig til at få opfyldt min største drøm: At få et barn.

mandag, december 11, 2006

Tiden snegler og snegler...

Så gik endnu en dag....
Jeg har været sløj hele weekenden med konstant kvalme og træthed. Fik dog mandet mig op til en julefrokost lørdag aften, men var til gengæld helt kvæstet søndag - og ikke på grund af for mange snaps ;-) .
I virkeligheden er jeg jo rigtig glad når jeg er kvæstet (glad er måske så meget sagt - men det gør mig mere tryg), men det er ikke meget jeg får lavet. Stakkels Mr B klarer det meste herhjemme i øjeblikket, og han gør det med et smil. Det er helt fantastisk at være sammen med sådan en overskudsperson når man selv er nede. Han har lavet pakkekalender og hver dag kommer nissen med en ny pakke. I dag fik jeg et lille sødt fotoalbum med plads til skanningsbilleder - bare der kommer rigtig mange...

I dag skulle jeg have været rundt med en masse julegaver til kunder, men jeg var simpelthen for smadret, så det endte med jeg ikke kom nogen steder. Nu sidder jeg så her med ekstremt dårlig samvittighed og føler mig vildt utilstrækkelig i forhold til mit arbejde - al kvalme er pludselig væk og jeg kan i løbet af no time piske en stemning op bilde mig selv ind at NU er det slut... Prøvede faktisk at ringe til en skanningsklinik for at få en tid idag. Kan simpelthen bare ikke holde ud at vente til onsdag. Desværre var det ikke muligt at få en tid, så jeg må leve med uvisheden et par dage endnu.
Ved godt at det kan blive en frygtelig lang graviditet på denne måde, men desværre er min angst jo begrundet. Hvad søren skal jeg gøre for at slappe lidt mere af ???

2 Comments:

Blogger Spirren said...

Det er slet ikke sikkert, at du slipper for angsten, jeg tror det ikke, og når du har født erstattes den bare med en anden form for angst, det er en del af spillet desværre.

Men til gengæld vil du efterhånden, som tiden snegler sig af sted finde en måde at leve med det på. En måde hvor du vil registrere angsten på en helt anden måde, som gør at du rent faktisk fjerner fokus fra den.

Indtil da synes jeg egentlig bare, at du skal give dig selv lov til at have den, for det kan umuligt være anderledes for dig, i forhold til din historie.
Accepterer den og brug istedet tiden på at lade den være en del af dit liv.

Sidst men ikke mindst STOP den dårlige samvittighed, den tjener dig ikke. Det er jo DIG selv, du skal passe ekstra på nu og ikke dine kollegaer eller kunder for den sags skyld.

Jeg synes bestemt ikke , det er fjollet at ringe og få en scanningsstid, slet ikke, hvis det kan være med til at give dig lidt ro, så er det da en rigtig god investering, du har lavet:-)


Knus....

10:29 PM  
Blogger Signe og Jan said...

Pyhh det lyder hårdt. Jeg har ikke mange råd. Du kan jo ikke gøre fra eller til, så det hjælper ikke ar gruble og tolke. Men det er jo lettere sagt end gjort.

10:36 PM  

Send en kommentar

<< Home