Lykken er...

I de sidste 5 år har jeg prøvet at få et barn og været tæt på rigtig mange gange. Som for andre barnløse har det været en lang sej kamp med utallige fertilitetsbehandlinger, men på trods af at det rent faktisk er lykkedes mig at blive gravid ikke mindre end 6 gange er jeg stadig uden barn. Det er nærmest blevet en besættelse, der gør at jeg af og til tager mig i at glemme det liv jeg lever som farer forbi i en endeløs strøm af hormonkure, venteperioder og utallige skuffelser

Navn:
Sted: Denmark

Jeg er 35 år og drømmer på 6. år om at få et barn. Har den dejligste kæreste, den dejligste hund, har et godt arbejde, søde venner og bor i et dejligt kvarter. Mangler bare at få det helt essentielle behov dækket at blive mor... Min første graviditet startede for 4 år siden og endte med fødslen af min datter i 6. måned. Hun levede kun 10 minutter og blev døbt på min mave. Siden har jeg været igennem et hav af ICSI behandlinger og har har nu aborteret ialt 7 gange på forskellige tidspunkter. Jeg skal nu forsøge om immuntransfusioner kan hjælpe mig til at få opfyldt min største drøm: At få et barn.

tirsdag, december 26, 2006

Mere blødning...

Vågnede i morges efter at have haft en frygtelig drøm om at jeg var begyndt at bløde rødt igen og mistede fostret... Jeg var simpelhen så lettet da jeg vågnede at det hele bare var en drøm... I går var første dag jeg ikke havde blødt efter 14 dage med brun blødning hver dag.
Tumlede ud på toilettet og da jeg skulle tørre mig så jeg til min skræk at toiletpapiret var ildrødt !!! Kiggede ned i toilettet og der var rødt af blod. Blødningen varede et stykke tid hvorefter den aftog og jeg lagde mig i seng nærmest i chok... Det kan bare ikke være rigtigt at dette mareridt nu starter forfra.
Jeg nåede lige at sige til Mr B i går at det var den bedste julegave hvis blødningen nu stoppede helt og jeg så liv igen - så VILLE jeg bare begynde at tro på det. - og nu dette...
Efter at have ligget to timer i sengen og stirret op i loftet gik jeg ind og ringede til gynækologisk afdeling hvor jeg blev skannet sidst jeg blødte. De ville dog have mig hele vejen igennem lægevagten igen. Lægevagten ville da gerne lave en gynækologisk undersøgelse på mig, men de kunne ikke garantere at gynækologerne vil skanne mig pga julen.
Åhh, det er næsten ikke til at holde ud - der røg den sidste julestemning...
Ligger nu her på sofaen og overvejer om jeg orker 4-5 timer på hospitalet igen. Ved dog også at jeg ikke får fred i sjælen førend jeg er blevet skannet og har set om den lille er levende eller død.
I morgen går jeg i uge 11, mon den lille har klaret det så langt, eller er blødningen starten på enden ???? Åhhh, det er næsten ikke til at bære mere...

3 Comments:

Blogger Signe og Jan said...

Det er da nærmest ubærligt, alt det I skal i gennem...

12:33 PM  
Anonymous Anonym said...

puha, det er godt nok hårdt det her. Sender dig en masse varme tanker og håb.

2:05 PM  
Blogger Malou Munch said...

Jeg har døjet med blødninger i næsten et år nu uden at man rigtig har kunnet finde en årsag.. Nogle gange tænker jeg faktisk om jeg har aborteret fordi blødningerne kommer på nogle lidt mærkelige tidspunkter af md. jeg bløder enten voldsomt meget i mærkelige klumper blod eller brunt.. Håber for dig du stadig er gravid.. (ved ikke hvor gammelt indlægget er..

7:35 PM  

Send en kommentar

<< Home