Lykken er...

I de sidste 5 år har jeg prøvet at få et barn og været tæt på rigtig mange gange. Som for andre barnløse har det været en lang sej kamp med utallige fertilitetsbehandlinger, men på trods af at det rent faktisk er lykkedes mig at blive gravid ikke mindre end 6 gange er jeg stadig uden barn. Det er nærmest blevet en besættelse, der gør at jeg af og til tager mig i at glemme det liv jeg lever som farer forbi i en endeløs strøm af hormonkure, venteperioder og utallige skuffelser

Navn:
Sted: Denmark

Jeg er 35 år og drømmer på 6. år om at få et barn. Har den dejligste kæreste, den dejligste hund, har et godt arbejde, søde venner og bor i et dejligt kvarter. Mangler bare at få det helt essentielle behov dækket at blive mor... Min første graviditet startede for 4 år siden og endte med fødslen af min datter i 6. måned. Hun levede kun 10 minutter og blev døbt på min mave. Siden har jeg været igennem et hav af ICSI behandlinger og har har nu aborteret ialt 7 gange på forskellige tidspunkter. Jeg skal nu forsøge om immuntransfusioner kan hjælpe mig til at få opfyldt min største drøm: At få et barn.

tirsdag, januar 30, 2007

Lidt for kæphøj...

Ja, jeg var vidst lidt for kæphøj med min sidste entusiasme... Dagen efter blødte jeg nemlig igen. - Heldigvis ikke så meget, men nok til at jeg måtte tage en dag i sengen. I weekenden tog jeg den også med ro, jeg har efterhånden fået så mange forskrækkelser at jeg ikke har lyst til at tage nogle chancer. Mr B og jeg havde desuden et kæmpe skænderi fredag der gjorde at vi ikke talte sammen i to dage. Den slags kan jeg slet ikke holde til lige nu. Mine nerver hænger uden på tøjet i forvejen og der skal ikke meget til førend jeg er i det røde felt.

Mandag var dog en rigtig øv-dag da vores oliefyr var gået ud i løbet af natten, så der var hverken varme eller varmt vand. Jeg havde derfor travlt hele dagen med at prøve at få løst problemet. Det endte med at jeg måtte have en vvsér ud, der var meget bekymret da fyret var løbet helt tør for vand og hvor var det lige blevet af... Nu skal vi holde øje med vandstanden i de næste par uger og hvis den falder igen har vi et seriøst problem for så skal gulvet måske hakkes op !!!
Nåh, vi må håbe på det bedste... Det er ikke lige det jeg orker at slås med nu.
I dag skulle jeg så til jordemoder for første gang. Jeg går i specialambulatoriet hvor der bliver sat ekstra tid af til hver og jeg skal til desuden til ekstra kontroller. Jordemoderen var helt utrolig sød og vi fik en god snak om mine tidligere graviditeter og fødslen af min datter samt selvfølgelig komplikationerne i denne graviditet. Hun gjorde mig opmærksom på at jeg skal holde mig meget i ro og hun var enda meget skeptisk ved at jeg selv var kørt i bil derind. Jeg må ikke udsættes for nogen former for stress !! Det er jo temmeligt svært at leve op til, men jeg må jo gøre hvad jeg kan. Hun bad mig om at lave en "afhandling i ugeblade" til næste gang - det er hvad mit liv skal være fyldt med det næste stykke tid...
Jeg har desværre mange kraftige plukkeveer hvor min livmoder bliver hård som sten og det bekymrede hende. Jeg kunne fornemme at hun var nevøs for at jeg skulle føde for tidligt igen.
Ikke mindst da hun sagde at "normalt fylder jeg kalenderen op med tider helt ind til termin, men i dit tilfælde synes jeg lige vi skal tage det lidt af gangen"... "Lad os nu satse på at få dig forbi uge 28"... - ja, så det er min næste milepæl... At nå til uge 28. Pyyyha, morgen går jeg i uge 16 - så der er frygteligt lang tid til.
I morgen skal jeg til OB og have transfusion og jeg glæder mig helt vildt til at se hvor stor spunken er blevet og om der er nok fostervand osv...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kan du så lægge dig ned!
Hvad med at få manden til at skaffe dig en masse gode romaner og DVD'er, så du bare kan ligge helt stille?
Pas på du ikke kommer til at hænge på de huslige pligter bare fordi du er hjemme hele dagen. Det er jo meningen du skal ligge stille. Hvis han ikke kan nå det, så brug pengene på en hushjælp eller få venner eller familie til at hjælpe.
Du skal bare passe på dig selv og den lille som første prioritet.
Håber sådan det går som det skal.

1:05 PM  
Blogger Signe og Jan said...

Puuuha ja altså jeg synes simpelthen dit forløb er SÅ hårdt......

4:56 PM  
Blogger Vibstjert said...

Følger dig godt nok spændt, og krydser mine fingre hårdt. Jeg har let ved at blive gravid, men abortere, abortere, abortere. Jeg har dog været heldig og fået en søn, men det hele var noget kompliceret. Vover så pelsen og prøver så at få en til, men jeg tror egentlig jeg er en af de kvinder der ikke er skabt til at få børn...Har det selv fuldstændig som du beskriver(blødning siden uge 5, overdrevet kvalme, intet overskud, en enorm træthed, og er helt ødelagt af at ligge ned, er nu nået til uge 14), og måtte igen igen ind og vende på Hvidovre i nat, med tiltagende blødning og mavesmerter. Reservelægen undersøgte og unersøgte, scannede og ringede bagvagten, og var faktisk rigtigt grundig, for en gangs skyld! Han kunne dog som sædvanligt ikke komme med en forklaring, men jeg har fået en tid på fredag til endnu et tjek....mange mange tanker fra mig

7:48 AM  
Anonymous Anonym said...

Hvordan gik det hos OB igår lykkejærger.
Du har lang vej, men vi er her til at holde dig i hånden hele vejen....

Tænker på dig, gad vide om du nogen sinde modtog min mail, jeg sendte til dig for uger siden????

5:26 PM  
Blogger lykkejægeren said...

Tusinde tak for jeres opmuntrende hilsener. Det er bare så dejligt at kunne læsse af her på bloggen og jeg er sikker på at MrB også er rigtig glad for at det ikke altid er ham det går ud over :-)
Kære Spirre Vil du ikke nok prøve at sende mailen igen ? Den er ikke kommet frem !
Knus og tusinde tak for støtten piger...

11:03 AM  

Send en kommentar

<< Home