Lykken er...

I de sidste 5 år har jeg prøvet at få et barn og været tæt på rigtig mange gange. Som for andre barnløse har det været en lang sej kamp med utallige fertilitetsbehandlinger, men på trods af at det rent faktisk er lykkedes mig at blive gravid ikke mindre end 6 gange er jeg stadig uden barn. Det er nærmest blevet en besættelse, der gør at jeg af og til tager mig i at glemme det liv jeg lever som farer forbi i en endeløs strøm af hormonkure, venteperioder og utallige skuffelser

Navn:
Sted: Denmark

Jeg er 35 år og drømmer på 6. år om at få et barn. Har den dejligste kæreste, den dejligste hund, har et godt arbejde, søde venner og bor i et dejligt kvarter. Mangler bare at få det helt essentielle behov dækket at blive mor... Min første graviditet startede for 4 år siden og endte med fødslen af min datter i 6. måned. Hun levede kun 10 minutter og blev døbt på min mave. Siden har jeg været igennem et hav af ICSI behandlinger og har har nu aborteret ialt 7 gange på forskellige tidspunkter. Jeg skal nu forsøge om immuntransfusioner kan hjælpe mig til at få opfyldt min største drøm: At få et barn.

fredag, februar 23, 2007

Hele tre ting på én dag...

Så er jeg netop hjemvendt efter endnu et lægebesøg. Min blodprocent skal jo følges, da ved sidste chek var faldet til 5,5 og efter en uge med jerntabletter var den desværre ikke steget. Nåh, det var vidst også lige lovligt optimistisk at det ville vende så hurtigt...

Da min doubletest ved nakkefolddkanningen var meget dårlig spurgte jeg lægen om hun ikke ville tage en tripple-test for at se om denne så bedre ud. På hospitalet har de sagt til mig at den dårlige double-test kunne skyldes at jeg har blødt så meget fra moderkagen. Under alle omstændigheder overvejede jeg hverken moderkagebiopsi eller fostervandsprøve med alle de problemer jeg havde haft. Det kunne da lige passe at det så ville gå galt fordi jeg gerne ville være helt sikker på at der ikke var kromosomfejl. Nu må vi se om tripple-testen ser bedre ud.
Det er nu heller ikke lige det der har været min største bekymring - men når de nu var igang med at stikke i mig :-)
Bagefter fik Mr B lokket mig en tur med i Fields. Jeg må indrømme at jeg ikke var superstolt ved situationen. På den ene side var det skønt at være ude i den virkelige verden og se noget andet end Dr Phil og de samme fire vægge, men på den anden side havde jeg MEGET svært ved at slippe tanken om tænk nu hvis det gik galt fordi jeg lige skulle en time i Fields....
Det er nok meget naturligt - prøver jeg at bilde mig selv ind.
Det bedste ved at være uden for hjemmet er næsten at man får en naturlig træthed der er langt bedre end den dvaletilstand jeg ellers går rundt i.

Da jeg kom hjem ringede international marketing fra mit arbejde og havde nogle spørgsmål omkring et projekt jeg har arbejdet på. Jeg havde helt hjertebanken bagefter - bare jeg kunne gøre det færdigt selv... Efter lige at have sundet mig en halv times tid på sofaen kom jeg dog til fornuft. Nu er det projekt barn det gælder og for at det skal lykkes for mig efter 6 års kamp kræver det at alle andre projekter ryger på hylden - og de klarer det jo sagtens uden mig...

Min søster har fødselsdag på søndag, men hun kan ikke overskue at der skal holdes noget.
Hvor er det frustrerende at jeg ikke kan gøre så meget lige nu andet end at lytte. Hun bor 80 km væk og har ikke kørekort, så det gør det ikke meget nemmere.
Hendes humør svinger utroligt meget (lige som mit eget) og det ene øjeblik har hun mod på at komme igennem det og det næste er hun dybt ulykkelig og vil bare have hendes mand tilbage.
Hvor er det bare synd for hende, men når det så er sagt så håber jeg virkeligt at bruddet holder... Det er ikke for at være ond, men min søster og hendes mand har kendt hinanden i 10 år og han har ikke just været sød ved hende (for at sige det mildt). Mens han har plejet sin karriere, sport og venner er min søsters selvværd blevet mindre og mindre og hun har ikke meget tro på sig selv længere - i nogen sammenhænge.
Jeg håber at dette vil tvinge hende til at finde den glade pige tilbage igen som vi andre har savnet i mange år. Men det er hårdt at starte forfra når man har delt hele sit voksenliv med en anden...

Nu vil jeg lægge mig ind og hvile mig lidt efter en i min verden meget begivenhedrig dag...

3 Comments:

Blogger Frøkenhat said...

Dr. Frøkenhat ordinerer masser af spinat, bønner, linser og andre jernholdige fødevarer og håber, blodprocenten er for opadgående.

Og så glæder jeg mig over, at der stadig ligger et lille mirakel og hygger sig i din mave. Det er da fantastisk!

5:48 PM  
Blogger Vibstjert said...

Dit indlæg var helt opløftende i dag, selvom du selv understreger hvor vigtigt det er at få slappet af, så er det også vigtigt at mærke livet lidt, og jeg synes det var skønt at høre om din dag idag.

Min kære F arbejder jo rigtig meget og har ikke et job han kan overlade halvt til andre, så han er meget væk. Men det har faktisk overrasket mig hvor meget min lille purk hjælper mig med alt muligt, lige pludseligt. Jeg har en veninde next door, der gerne vil hjælpe, men jeg er nok lidt dårlig til at bede om hjælp.. Derudover må nullermænd være nullermænd og vasketøj forblive vasketøj i øjeblikket, og det tager jeg overraskende roligt!!
Få du hjælp hjemme?

Jeg synes, jeg bliver fulgt tæt, jeg er hos afd. læge hver anden uge og hos en jordemoder hver anden uge. Derudover har jeg fået der her VIP-kort der gør, at jeg bare kan ringe ind hvis der er det mindste, og så kan jeg til hver en tid komme ud og høre hjertelyd, blive scannet, få en snak med videre. I det ugentlige forløb tjekker de udover hjertelyd, livmoderhals, størrelse, urindyrkning, og blodprocent. Men som du skriver vil jeg i næste uge høre om fostervandet ikke også skal følges.

Jeg bløder stort set ikke i øjeblikket, ikke hvis jeg overholder restriktionerne; max aflastning, ingen løft, tisse jævnligt, ingen sex, ikke sidde i samme stilling for længe osv. Hvad med dig, bløder du stadig?
Jeg har valgt Hvidovre, til udredning og fødsel denne gang, da jeg selv har været på den gynækologiske operationsgang, og føler mig mere sikker, ved at kunne navigere rundt mellem gode og dårlige læger i forløbet. Men Riget er uden tvivl mere garvede i komplicerede forløb. Jeg bliver fulgt af et team der normalt tager sig af socialt dårligt stillede og psykisk ustabile gravide, og jeg kan godt mærke, at de ikke er helt vant til sådan et forløb. De kigger meget overbærende og medfølende på mig og jeg fornemmer de ikke helt ved hvad de skal sige..Hvordan takler de det psykiske aspekt på Riget og hvornår høre du med tripple-testen?
Rigtig god weekend fra influenza-ramt vibstjert

10:28 PM  
Blogger Vibstjert said...

Synes her er lidt stille, bare du ikke har fået et dårligt svar på tripple-testen, eller der er noget andet galt, håber i al fald, det hele er OK og det bare er fordi du har 'levet livet' i denne uge. Tanker fra en lidt bekymret Vibstjert

9:10 PM  

Send en kommentar

<< Home