Lykken er...

I de sidste 5 år har jeg prøvet at få et barn og været tæt på rigtig mange gange. Som for andre barnløse har det været en lang sej kamp med utallige fertilitetsbehandlinger, men på trods af at det rent faktisk er lykkedes mig at blive gravid ikke mindre end 6 gange er jeg stadig uden barn. Det er nærmest blevet en besættelse, der gør at jeg af og til tager mig i at glemme det liv jeg lever som farer forbi i en endeløs strøm af hormonkure, venteperioder og utallige skuffelser

Navn:
Sted: Denmark

Jeg er 35 år og drømmer på 6. år om at få et barn. Har den dejligste kæreste, den dejligste hund, har et godt arbejde, søde venner og bor i et dejligt kvarter. Mangler bare at få det helt essentielle behov dækket at blive mor... Min første graviditet startede for 4 år siden og endte med fødslen af min datter i 6. måned. Hun levede kun 10 minutter og blev døbt på min mave. Siden har jeg været igennem et hav af ICSI behandlinger og har har nu aborteret ialt 7 gange på forskellige tidspunkter. Jeg skal nu forsøge om immuntransfusioner kan hjælpe mig til at få opfyldt min største drøm: At få et barn.

torsdag, februar 15, 2007

Tid - et underligt fænomen

Undskyld der er gået så længe og tusinde tak for jeres opmuntringer. Jeg har været sådan lidt ved siden af mig selv og har ikke rigtigt magtet at finde computeren frem.
Jeg kan ikke helt sige hvad det er for spunken har det stadig godt - måske er det min inaktive tilstand der døser mig hend i en mærkelig ugidelig pseudoverden !!!

I tirsdags var jeg hos OB for at få transfusion igen igen. Der var gået 14 dage siden sidste skanning og det er det længste jeg har prøvet at gå.
Det var rigtigt dejligt at se den lille spunk igen og rent faktisk er den ikke er så lille længere. Hoveddiameteren var 39 mm og der var masser af aktivitet. Jeg er nu i uge 18.
Jeg havde det elendigt i de 4 timer jeg fik transfusion og måtte ligge på en sofa på gangen med et tæppe - meget ynkeligt. Herefter ventede jeg en time på at komme til undersøgelse hos en fødselslæge, der holder øje med min livmoderhals. Da jeg endelig kom ind nåede jeg lige at smide bukserne da han blev kaldt op til et kejsersnit. Så ventede jeg videre.... Endelig blev det min tur og der lå jeg så med fri udsigt til det hele da sekretæren kom væltende ind... "hej hej ligger du der - ja undskyld men jeg skal lige spørge JLR om noget". Ja, men så gør du endelig det, der er snart så mange mennesker der har gloet op i mit understel, så hvad gør én fra eller til !!! Hvordan mon hun selv ville havde det med det...
Nåh, men livmoderhalsen var superfin 6,5 cm - det er vidst meget langt. Problemet er at man jo ikke ved hvad der gik galt da fødslen gik i gang for tidligt. Jeg havde jo været til misdannelsesskanning 4 dage forinden det gik galt og fik at vide at alt var i skønneste orden, så nu kunne jeg godt slappe lidt af. Da jeg havde veer i 3 dage inden jeg fødte hende tyder det ikke på at det var livmoderhalsen der var problemet.
Jeg spurgte derfor lægen om der ikke var andet man kunne gøre og jeg skal nu ind og aflevere en urinprøve til dyrkning hver 14. dag samtidigt med skanning af livmoderhals, transfusioner hos OB og besøg hos specialjordemoderen. Jo, der bliver da holdt øje med mig og det er både stressende og rart.
Da jeg endelig kom hjem var jeg helt ødelagt og har ligget i hi de sidste par dage og haft det forfærdeligt oven på transfusionen. I starten af graviditeten fik jeg det ikke så skidt, men det er som om det er blevet værre.
Nåh, men nu er jeg så ved at blive menneske og så står den på 14 dages venten igen.
Det her med tid er noget underligt noget. I min fars verden som kræftpatient er hvert minut dyrbart og tiden går alt for hurtigt. I min verden snegler tiden sig afsted og selvom mine omgivelser synes jeg er enormt langt synes jeg der er rigtig rigtig lang vej til jeg kan begynde at føle mig lidt mere tryg.
Jeg ved godt at hver dag der går er en dag nærmere målet og det prøver jeg at sige til mig selv når jeg lægger mig til at sove. Mr B siger tit at nu skal jeg nyde denne her tid der er min egen. Er jeg et utaknemmeligt skarn fordi jeg ikke ser helt sådan på det. Jeg ville da langt hellere suse rundt og vise min voksende mave frem som en anden kronprinsesse Mary, i stedet for at ligge herhjemme og se doktor Phil.
Nåh, måske jeg får samlet mod senere. Jeg skal jo ikke klage - jeg har jo drømt om at blive gravid så længe og det er jeg jo !!!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Først og fremmest så skal du klage, når du har brug for det lykkejærger, alt andet vill ed a være for andres skyld!
Jeg forstå dig godt med hensyn til at nyde. Det værste forlk kunne sige til mig i graviditeten var de ord"nyd det nu inden den lille kommer". Hvad var det lige jeg skulle nyde, at jeg kastede op og havde det elendigt det meste af tiden???? Det kunn ejeg bare ikke nyde. il gengæld nyd jeg tit tanken om, at jeg bar rundt på min lille spirre, og at jeg en dag skulle møde ham.

Jeg er glad for at høre, at spunken har det godt, og at der bliver fulgt så tæt om den.

Ha det som du har det og giv dig selv lov til det, det er den måde, du overlever på lige nu, og det er ok......

Knus Spirren

9:58 AM  
Anonymous Anonym said...

Dejligt at høre livstegn, lykkejæger! :-)
Jeg kan godt forstå, du synes det er dødsygt at ligge derhjemme og lave ingenting. Men husk det er ganske kort tid i forhold til al den tid du allerede har brugt på at prøve at blive mor.
Så der er nok ikke andet at gøre end at bide tænderne sammen og få det bedste ud af det.
Hvad med en stillesiddende hobby? ;-)
De bedste ønsker. Håber du finder lidt mere glæde og energi.

2:25 PM  
Blogger Signe og Jan said...

Godt at høre fra dig, og godt at den lille har det godt

4:02 PM  
Blogger Solsikke said...

Du skal ikke have dårlig samvittighed over dine følelser! Dejligt at det går godt med spunken.

Stort knus,
Solsikke

10:37 AM  

Send en kommentar

<< Home