Lykken er...

I de sidste 5 år har jeg prøvet at få et barn og været tæt på rigtig mange gange. Som for andre barnløse har det været en lang sej kamp med utallige fertilitetsbehandlinger, men på trods af at det rent faktisk er lykkedes mig at blive gravid ikke mindre end 6 gange er jeg stadig uden barn. Det er nærmest blevet en besættelse, der gør at jeg af og til tager mig i at glemme det liv jeg lever som farer forbi i en endeløs strøm af hormonkure, venteperioder og utallige skuffelser

Navn:
Sted: Denmark

Jeg er 35 år og drømmer på 6. år om at få et barn. Har den dejligste kæreste, den dejligste hund, har et godt arbejde, søde venner og bor i et dejligt kvarter. Mangler bare at få det helt essentielle behov dækket at blive mor... Min første graviditet startede for 4 år siden og endte med fødslen af min datter i 6. måned. Hun levede kun 10 minutter og blev døbt på min mave. Siden har jeg været igennem et hav af ICSI behandlinger og har har nu aborteret ialt 7 gange på forskellige tidspunkter. Jeg skal nu forsøge om immuntransfusioner kan hjælpe mig til at få opfyldt min største drøm: At få et barn.

tirsdag, februar 20, 2007

Op og nedture...

Jeg har gennem det sidste stykke tid døjet meget med svimmelhed, træthed og hovedpine. Det er jo lidt svært at finde ud af hvad der er stress, bivirkninger ved transfusionen eller bare almindelige graviditetskvaler. Jeg ved jo også godt at min problem er at jeg har alt for meget tid til at spekulere over hvordan jeg har det - og det er ikke altid godt :-)
Fredag måtte jeg afsted til lægen da jeg også var begyndt at få øresusen. Grunden til at jeg lige lagde mærke til dette symptom er at jeg ved fødslen af min datter endte med at få blodstransfusion da min blodprocent var faldet til 4,5 og der havde jeg også øresusen og var svimmel.
Min blodprocent var i fredags faldet til 5,5 og jeg skal nu chekkes hver uge. Hvis ikke det er det ene der er galt er det det andet !!! Det her er da heldigvis ikke slemt, men det er som om min krop ikke kan lide at være gravid. Mit blodtryk er også faldet meget.
Hver 14. dag skal jeg have transfusion, foretaget urindyrkning, hver uge målt blodprocent, hver 3. uge skannet min livmoderhals og så er der specialambulatoriet. Nåh, det er jo fint at blive fulgt og hvis bare det her ender godt er der ikke det i verden jeg ikke vil gøre...
På vejen hjem tog vi forbi h&m og købte mine første par ventebukser. Det var meget underligt for det var som om at jeg nu tillod mig selv at tro på det. Tro på at jeg ville få en stor mave...
Åh, hvor ville det være dejligt !
Fredag fik jeg også overstået et meget vigtigt telefonopkald. Jeg fik ringet til min chef og sygemeldt mig for resten af graviditeten og det var bare en KÆMPE lettelse. Jeg var nærmest hel høj bagefter. Det er meget underligt, men jeg føler faktisk slet ingen trang til at have kontakt til mit arbejde. Det er ligesom en helt anden verden der ikke vedrører mig !!!

I weekenden blev jeg ringet op af min søster der grædende fortalte at hun skal skilles. På trods af at jeg havde det elendigt hele weekenden fik jeg mandet mig op og talte med hende ca 4-5 gange hver dag. Hvor er det bare superfrustrerende ikke at kunne gøre noget... Jeg ved desværre godt hvordan hun har det. Min kæreste forlod mig til fordel for en yngre model 3/4 år efter vi havde mistet vores datter og jeg endnu ikke var blevet gravid igen. Det er ikke sjovt at skulle starte forfra når man har været sammen i mange år og skabt et liv sammen.
Man lærer dog meget om sig selv og finder ud af hvor meget man rent faktisk kan.
Min kæreste skred bare fra det hele og så måtte jeg selv pakke hele huset sammen og pakke børneværelset ned i sorte sække. Jeg troede ikke jeg ville overleve det - men det gjorde jeg !!!
- og det ved jeg at hun også gør - selvom det bliver en hård tid.

Efter jeg ellers var begyndt at få lidt mere ro på begyndte jeg i går eftermiddags pludselig at få nogle meget kraftige plukkeveer. Jeg gik i seng, da jeg ikke kunne holde ud at ligge på sofaen, men det blev kun værre og værre. Det blev en rigtig lang nat. Jeg havde mange smerter og murren i hele kroppen og var hele tiden sikker på at NU ville vandet gå. Jeg kan slet ikke beskrive hvor bange jeg er for at skulle føde for tidligt igen. Nogle gange er angsten ved at kvæle mig. I morgen går jeg i uge 19 og der er frygteligt lang tid til jeg kan begynde at føle mig sikker.
Her til eftermiddag er det heldigvis begyndt at drive over og jeg begynder at slappe lidt af igen.
Jeg har dog kun været ude af sengen når jeg skulle på toilettet. Håber jeg får sovet lidt i nat...

8 Comments:

Blogger Signe og Jan said...

Uha det er stadig lidt for spændende det forløb. Og øv med søsteren. Det må være hårdt.

7:19 PM  
Anonymous Anonym said...

Jeg sender dig mange klam. Det er død uretfærdigt at du ikke bare kan få lov at nyde din graviditet - bare lidt ind imellem. Pas godt på dig selv!

10:24 AM  
Anonymous Anonym said...

Klem - skulle der jo have stået

10:24 AM  
Blogger Unknown said...

Det skal godt nok bare ikke være nemt for dig.. Det er godt nok træls. Jeg håber snart du for lidt mere ro på. Det er da dejligt du nu er sygemeldt, så du ikke skal gå og tænke på det..

knus cs

2:37 PM  
Blogger soesterlystig said...

De første ventebukser...????? Jeg er i 12. uge og måtte allerede krybe til korset i lørdags. Jeg ligner mummimor, der der nogen der siger:-) Jeg må vidst til at skære ned på maden:-)

Det lyder overordentlig hårdt - både det der skete for dig og det der nu sker for din søster. Det er utroligt så meget mere stærke vi er end vi selv tror...

Jeg sender mange positive tanker din vej og håber du holder hovedet højt.

Kram

4:12 PM  
Anonymous Anonym said...

Søs, vi vil se den mave!

12:26 PM  
Blogger Vibstjert said...

Tak for din comment, min nr to i dette land!

Jeg ved, jeg allerede har en stjerne(Viggo), men jeg føler en stor tilknytning til din blog og dine beretninger, da jeg virkelig kan mærke hvad du fortæller. Vi er nogenlunde samme sted i graviditeten, jeg gør mig meget de samme tanker, som dig, du er bare bedre til at udtrykke det, tror jeg. Jeg skulle også have haft immunsup, men der gik politik i den, da jeg jo har Viggo i forevejen. Vi har begge komplicerede forløb, har aborteret meget og har rimelig meget drama i livet, ved siden af graviditeten!!
Jeg har også på fornemmelsen, at jeg måske har gået hos OB?!Er han fra Riget?
Alt i alt, så er det rart med en følgesvend, når dagene er svære.

12:58 PM  
Blogger lykkejægeren said...

Åh hvor er I bare søde... Tusinde tak for alle de positive ord og tanker - jeg suger det hele til mig...
Rikke hvor søren er din blok blevet af - jeg savner den...
Søs jeg tror bestemt ikke der er regler for hvornår den slags sker :-) Jeg har en veninde der købte sine i uge 9. Jeg har nok bare trukket den lidt af angst for at komme til at tro for meget på det... Vi må jo sammenligne maver en dag :-)

4:01 PM  

Send en kommentar

<< Home